Cjelodnevni program - rano učenje stranog jezika

Ciljevi:

  • razvijanje i podržavanje interesa za usvajanje engleskog jezika
  • stjecanje elemenata bitnih pri učenju stranog jezika (pravilan izgovor i intonacija)
  • usvajanje osnovnog jezičnog rječnika i jezičnih struktura
  • razvijanje jezičnih vještina, posebice slušanja stranog fonološkog sustava i govorenja
  • usvajanje melodije engleskog jezika
  • postupno razumijevanje i izražavanje na stranom jeziku
  • utemeljivanje kvalitetne osnove za kontinuitet učenja stranog jezika
  • poticanje djeteta na upoznavanje i prihvaćanje rasnog identiteta drugih prema načelima uzajamnog poštovanja, nenasilja i tolerancije
  • Upoznavanje različitih običaja i kultura pojedinih zemalja engleskog govornog područja.

 
Zadaće:

  • zadovoljavanje osnovnih tjelesnih potreba kroz igru i aktivnosti s kretanjem, boravkom na otvorenom i u prirodi s posebnim naglaskom na razvijanje koordinacije pokreta, spretnosti, preciznosti, točnosti, samostalnosti, inicijative i originalnosti
  • zadovoljavanje potrebe za sigurnošću, pripadnošću i ljubavlju, poštivanju sebe i drugih, samoostvarenje
  • razvoj stvaralačkih osobina koje dijete spontano pokazuje kroz slobodno izražavanje misli, ideja, opažanje i kreativnosti
  • poticanje optimističkog doživljaja svijeta te osjećaja pripadnosti skupini
  • poticanje razvoja pozitivne slike o sebi
  • razvijanje radoznalosti i aktivnog stvaralačkog odnosa prema svijetu kroz poticanje kreativnog i produktivnog mišljenja, rješavanje problemskih situacija na originalan način stjecanjem znanja i iskustava
  • razvijanje sposobnosti komuniciranja što podrazumijeva verbalnu i neverbalnu komunikaciju, komunikaciju kroz glazbu, pokret, likovna i scenska sredstva.

 
Specifične zadaće:

  • poticanje djece da spontano reagiraju na engleskom jeziku u svakodnevnim životnim situacijama (tzv. situacijsko učenje)
  • usvajanje i proširivanje jezičnog vokabulara kroz tematske sadržaje prilagođene dobi, interesima i potrebama djece
  • uvažavanje djetetove osobnosti i posebnosti prilikom usvajanja novog jezika
  • usvajanje engleskog jezika kroz igru kao temeljnu aktivnost predškolskog djeteta
  • razvijanje osjećaja sigurnosti i samopouzdanja u spontanom izražavanju na stranom jeziku
  • poticati međusobnu suradnju i skladan rad u skupini.

 
Okvirni sadržaji i aktivnosti:
Situacijsko učenje stranog jezika uključuje specifičnosti učenja djeteta predškolske dobi koje uči čineći i na taj način lakše razumije strani jezik, a provodi se kroz:

  • igru
  • pokret
  • glazbu
  • ritam

Sadržaji polaze od potreba i interesa djeteta. Usklađeni su sa sadržajima u redovnom radu i obogaćeni aktivnostima za poticanje ranog učenja engleskog jezika.

  • To sam ja - pojam o sebi
  • Moja obitelj
  • Moji prijatelji i vrtić
  • Moja kuća
  • Četiri čarobne riječi
  • Ljudi i običaji
  • Priroda
  • Brojevi
  • Boje
  • Prometna sredstva
  • Zdrava hrana
  • Emocije
  • Blagdani i svečanosti
  • Godišnja doba 
  • Odjeća i obuća
  • Životinje i biljke
  • Gdje se što nalazi-pitanja i odgovori
  • Prepoznavanje i imenovanje geometrijskih oblika
  • Obilježavanje važnijih društvenih zbivanja, blagdana, rođendana

 
Prednosti ranog učenja stranog jezika:

  • mlađa djeca lakše i uspješnije usvajaju fonetički sustav, ritam i intonaciju stranog jezika
  • govorni aparat u razvoju je elastičan i lako prihvaća glasove stranog jezika
  • djeca oblikuju pozitivni stav i interes za strani jezik i druge kulture općenito
  • usvajanje jezika uz trajni osjećaj zanimljivosti i zabave pozitivno utječe na motivaciju za daljnje učenje
  • učenje integrirano u sve odgojno obrazovne sadržaje – posebice u svakodnevne životne situacije
  • nastavak učenja od 1. razreda OŠ s već razvijenim samopouzdanjem, samopoštovanjem i željom za novim znanjem.

 
Program je namijenjen djeci od navršene 3. god. života do polaska u osnovnu školu.
Program nudimo u obliku cjelodnevnog programa te kraćeg programa.
 
Voditelji programa:

  • Odgojitelji Darija Gajger i Sanja Tomerlin-Barać (cjelodnevni program)
  • Odgojitelji Gordana Horvat i Anita Cvitanović (kraći program)

 


Ispiši stranicu