Prehrana u vrtiću

Vještine i navike

Pravilna prehrana je najvažniji faktor za osiguranje zdravlja u smislu imunoloških funkcija, mentalnih sposobnosti i fizičke aktivnosti. S obzirom da je pravilna prehrana baza za normalan rast i razvoj, osobitu pažnju treba posvetiti kvalitetnom unosu hrane izbalansirane prema potrebama dječje dobi.

  • U dječjem vrtiću jelovnici se izrađuju prema standardima izrađenim od strane Zavoda za zaštitu majki i djece.
  • Jelovnik se izrađuje tjedno i on pri tom stoji na panou svake skupine, kako bi roditelji mogli uskladiti svoje obroke kod kuće.
  • Pravovremena i svakodnevna nabava namirnica osigurava se potpisivanjem godišnjih ugovora sa dobavljačima prema zakonskim propisima.
  • Priprema hrane je svakodnevna i od svježih namirnica,a obroci se pripremaju u centralnoj kuhinji.
  • Vrtić ima ugovor sa Zavodom za javno zdravstvo koji redovito uzima uzorke hrane kojim se analizira energetska vrijednost hrane te provjerava bakteriološku čistoću (hrane, pribora za jelo, prostora kuhinje i djelatnika.)
  • Tijekom 10- satnog programa djeca imaju 3 kvalitetna obroka u skladu s propisanim normativima. (dodatni su obroci u vrijeme jutarnjeg i popodnevnog dežurstva).


Svako životno razdoblje nosi svoje specifičnosti u prehrani. To se najbolje primjećuje kod djece predškolske dobi. Naš vrtić posebnu pozornost pridaje upravo toj različitosti.
Sve dobne skupine su vrlo promišljeno obuhvaćene svim segmentima pravilne prehrane (sa zdravstvenog i odgojno-obrazovnog stajališta), a jelovnik se prilagođava djeci sa posebnim potrebama u prehrani (alergije, organski poremećaji i sl.)


Stalan ritam prehrane i ostalih aktivnosti posebno je važan kako bi dječji organizam mogao pravilno rasti i razvijati se.
Želimo kod djeteta stvoriti naviku uzimanja doručka u ovoj životnoj dobi, kako bi ta navika ostala kroz cijeli život. Doručak se ne bi smio zanemarivati, preskakati. Dijete se budi iz sna s manjkom energije te je potrebno unijeti hranu za aktivnosti koje slijede.
Stvaranjem navike ne uzimanja doručka, organizam se stavlja u poziciju crpljenja energije iz rezervi i tako u dogledno vrijeme dolazi do pojave anemije, umora, slabije koncentracije.
Djeca se vrlo rano potiču na samostalnost pri uzimanju doručka, a kod petogodišnjaka se potiče i odabir između više vrsta namirnica.

Nastojimo usvojiti i naviku konzumiranja kruha od cjelovitog zrna, razne namaze, žitne pahuljice i slično.

Ovim načinom stječu se vještine i navike koje su temelj za daljnji život.

U cilju orijentacije prema zdravijoj prehrani preporučamo i proslave rođendana provoditi na drugačiji način. Umjesto torti i slatkiša priredite “gozbu” od svježeg i sušenog voća. Svijećica neka stoji u košarici s plodovima prirode, sok iscijedite iz voća i ne šećerite ga....

PRIMJERI ZADAĆA I AKTIVNOSTI KOJE PROVODIMO U DJEČJEM VRTIĆU

KAD SMO JOŠ MALI

  • peremo ruke prije jela
  • obrok uzimamo za stolom
  • koristimo pribor za jelo
  • samostalno jedemo
  • odvikavanje od bočica
  • navikavanje na nove namirnice
  • ukusno je sve u tanjuru
  • jedemo polagano i dobro sažvačemo


PA MALO VEĆI

  • sami odlažemo posuđe
  • sami uzimamo pribor za jelo
  • sami možemo namazati kruh
  • koristimo salvete uz svaki obrok


I NAJVEĆI

  • samostalno serviramo i odlažemo posuđe
  • odvajamo ostatak hrane u posebnu posudu
  • koristimo nož i za rezanje hrane
  • volimo novosti u tanjuru


Ovo su samo neke uvodne naznake ove ozbiljne i kompleksne teme.
Svakako ćemo o tome još pisati.


Ispiši stranicu